default_mobilelogo

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Δεν υπάρχουν συμβάντα που βρέθηκαν

Η διατήρηση φυσιολογικού 

βάρους, η ισορροπία στη διατροφή και η ήπια άσκηση επηρεάζουν θετικά τη γυναικεία γονιμότητα και μειώνουν τους κινδύνους επιπλοκών στη διάρκεια μιας κύησης. Έρευνες υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση ανεπεξέργαστων υδατανθράκων, καλών φυτικών λιπαρών και φυτικής πρωτεΐνης μειώνουν τις πιθανότητες προβλημάτων ωορρηξίας και ενισχύουν τη γονιμότητα.

Αντιθέτως, η υπερβολική κατανάλωση ζωικών τροφίμων, τροφίμων πλούσιων σε κορεσμένα και υδρογονωμένα λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη, καθώς και καφεΐνης επηρεάζουν αρνητικά τη γυναικεία γονιμότητα. Η εγκυμοσύνη αποτελεί μια φυσιολογική κατάσταση στη ζωή της γυναίκας. Στο σώμα της εγκύου συμβαίνουν πολλές αλλαγές με σκοπό την ανάπτυξη του μωρού και την προετοιμασία της μητέρας για τον τοκετό και το θηλασμό. Τα πόσα κιλά θα βάλει μια εγκυμονούσα εξαρτάται από το βάρος με το οποίο ξεκινάει την κύηση. Μια γυναίκα που ξεκινάει με φυσιολογικά κιλά, θα πρέπει να πάρει 9-12 κιλά στη διάρκεια της εγκυμοσύνης της. Μια φυσιολογική έγκυος δε χρειάζεται στην αρχή της εγκυμοσύνης της επιπλέον θερμίδες, οι οποίες όμως πρέπει να αυξηθούν κατά 200-300 θερμίδες στα δύο τελευταία τρίμηνα. Η εγκυμονούσα θα πρέπει να ακολουθεί μια ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία τροφίμων από όλες τις ομάδες, διαμοιράζοντας τες σε 3 κύρια γεύματα και 2-3 σνακ. Ακόμα, και μια χορτοφαγική διατροφή είναι ικανή να θρέψει επαρκώς μία έγκυο, αλλά χρειάζεται στενή παρακολούθηση και λήψη συμπληρωμάτων διατροφής για να καλυφθούν τόσο οι δικές της ανάγκες όσο και του εμβρύου.

Γενικότερα, οι μισές από τις θερμίδες που πρέπει να προσλαμβάνει την ημέρα μια έγκυος θα πρέπει να προέρχονται τουλάχιστον κατά 50% από τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες, όπως το ψωμί, το ρύζι, η πατάτα, τα ζυμαρικά, τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά και όσπρια. Επίσης, θα πρέπει να τρώει περισσότερα τρόφιμα που περιέχουν πρωτεΐνες, κυρίως ζωικές, όπως κρέας, κοτόπουλο, ψάρια και θαλασσινά, τυροκομικά, γαλακτοκομικά. Η έγκυος δε χρειάζεται να αυξήσει την κατανάλωση λιπαρών, αλλά να προσέξει το είδος τους. Πρέπει να προτιμάει σαν βασική πηγή λίπους το ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς καθώς και λιπαρά ψάρια που έχουν ωφέλιμες κατηγορίες λιπαρών (τα λεγόμενα ω3 και ω6 λιπαρά οξέα). Πολύ σημαντικά μικροθρεπτικά στοιχεία είναι το φυλλικό οξύ, το ασβέστιο και ο σίδηρος, για τα οποία θα χρειαστεί και συμπλήρωμα. Το φυλλικό οξύ προστατεύει ενάντια στις δυσπλασίες του νωτιαίου σωλήνα και συστήνεται η πρόσληψή του σε ποσότητα 400μg την ημέρα, τρεις μήνες πριν τη σύλληψη και καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Τρόφιμα πλούσια σε φυλλικό οξύ είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής άλεσης. Ο σίδηρος είναι απαραίτητος τόσο για τη μητέρα όσο και για το έμβρυο. Καλές πηγές σιδήρου είναι τα εντόσθια, το μοσχάρι, ο κρόκος των αυγών και τα όσπρια. Η απορρόφησή του κυρίως από τα φυτικά τρόφιμα αυξάνεται όταν καταναλώνονται ταυτόχρονα με τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη C, όπως εσπεριδοειδή ή πράσινα λαχανικά. Καλό θα ήταν να αποφεύγεται η μεγάλη κατανάλωση αλατιού και ζάχαρης, με προσοχή στις κρυφές πηγές τους. Επιπλέον, το νερό βοηθά στην αύξηση του όγκου αίματος της μητέρας, γι’ αυτό συστήνεται κατανάλωση 8-10 ποτηριών ανά ημέρα.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στην κατανάλωση καφεΐνης, αλκοόλ και καπνού. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση καφεΐνης δεν πρέπει να ξεπερνά τα 200mg, συμπεριλαμβανομένων και των αναψυκτικών ή ενεργειακών ποτών τα οποία μπορεί να περιέχουν καφεΐνη. Το αλκοόλ προκαλεί σημαντικές νευρολογικές και αναπτυξιακές επιπλοκές στο έμβρυο, για αυτό πρέπει να αποφεύγεται. Επίσης, μεγάλη προσοχή ειδικά τους πρώτους μήνες απαιτείται στην υγιεινή τροφίμων και σκευών, στη συντήρηση και απόψυξη τροφίμων καθώς και στην επαφή με τα ζώα. Σε περιπτώσεις έντονης ναυτίας, ζάλης και εμέτου θα πρέπει να ακολουθείται ειδική διατροφή. Μικρά και συχνά γεύματα, κατανάλωση αμυλούχων τροφίμων, αποφυγή λιπαρών και πικάντικων φαγητών φαίνεται να βοηθούν. Σε εμφάνιση δυσκοιλιότητας, θα πρέπει να ενισχυθεί η διατροφή της εγκύου με φυτικές ίνες, περισσότερα υγρά και ενδεχόμενη αλλαγή σκευάσματος σιδήρου. Σε περίπτωση διαβήτη κυήσεως, η εγκυμονούσα θα πρέπει να ακολουθήσει ειδικό διαιτολόγιο, με περιορισμό των απλών υδατανθράκων, όπως ροφήματα με ζάχαρη, αναψυκτικά, χυμούς, μέλι και να γίνεται σωστή κατανομή των σύνθετων υδατανθράκων μέσα στην ημέρα. Τέλος, η έγκυος θα πρέπει να ενθαρρύνεται για υιοθέτηση ήπιας άσκησης, η οποία βοηθά στη ρύθμιση του βάρους και βελτιώνει τη φυσική κατάσταση.

Κοντοπίδου Ειρήνη
Κλινικός διαιτολόγος, MSc
www.adunatizw.gr

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Δέσποινα Δριβάκου
Ψυχολόγος Msc
Συστημική/Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια
Life Coach /NLP Master Practitioner
Εγνατίας 116, Θεσσαλονίκη, 54622
2314013913 // E: info@mammysworld.gr

GALLERY

mammysmammysmammysmammysmammysmammysmammysmammysmammysmammysmammysmammysmammysmammysmammys